Nakon shto je Pandit, zastupnik Mangala, zavrshio sa audijencijom i velichanjem Mangala, prilikom svoje mocne prezentacije, Budhov advokat stupi na scenu. On je bio neka vrsta olichenja vishestruke inteligencije i merkurovske mentalne okretnosti, Koja je bila tipichna za Budha, i svi se hitro nagnushe unapred, da sluchajno ne bi propustili ni jednu mudru igru rechi ili diplomatsku duhovitost, koje bi mogle biti izrechene.
Upucujuci hitre, stidljive poglede, svome gospodaru, on progovori:"Veliki Kralju, Merkur je mocniji chak i od Marsa, s obziro da je mozak mnogo efektniji od gomile mesa. Svi eksperti smatraju Budha za krunski dragulj medju devet graha, usled njegove ekstraordinarne snage. On je najinteligentniji medju Grahama, i otklanja sve probleme onima koji ga slave i poshtuju ispravno. On ne stvara nepovoljne situacije, vec naprotiv, kreira prosperitet svima, koliko je to moguce. Snabdevajuci sve ljude oshtroumnoshcu, on osvetljava njihov svetovni i spiritualni put, tokom zivota.
"Merkurova boja je zelena, zelena boja svete durva trave (Bermuda trava). Ima blistavo, vitko telo i beskrajno je energichan. Njegov govor je upechatljiv, chist, slatkorechiv, ali voli da koristi dvosmislenostima, rechima koje imaju dvostruko znachenje, i da se igra rechima. Obozava shale, voli da se igra; uspeshan i pametan, on je Vaishya, komercijalna Graha. Ovaj mudrac, Budh, koji ima izuzetnan talenat za matematiku i biznis, upravlja kozom, racionalnim umom i govorom. Njegov metal je brass, a dragulj Smaragd. Po konstituciji je Vatta-Pitta-Kapha, sve tri zajedno, i vlada svim ukusima. Njegov pravac je Sever, dan Sreda, a Mithun (Blizanci) i Kanya (Devica) njegove konstelacije.Poznat je kao Zlatnooki, Ocharavajuci, Plemeniti, Znalac i Probudjeni.
"Budh je sin Chandre. Chuli smo, vashe visochanstvo, prichu o tome kako je Chandra malaksao od opadanja, a sada moramo da chujemo i razlog ovoj slabosti. Zakon Karme je neumoljiv, O Kralju. Tochak sudbine melje sporo, ali melje temeljno, i ne postoji zivo bice koje je poshtedjeno Karme; ne, chak ni egzaltirane osobe kao shto je Gospod Chandra.
" Kada je Chandra doshao u poodmakle godine, osvojio je sva tri sveta, i vishe puta praktikovao Rajasuya (zrtvovanja radi uchvrshcivanja vladavine). Devet Boginja ga je sluzilo: Sinivali i Kuhu ( boginje dve polovine Mladog Meseca), Vapus ("Lepotica"), Pushti ("Negovateljica", ona koja ishranjuje), Prabha ("Sjajna"), Vasu ("Izvrsna"), Kirti ("Slavna"), Dhriti ("Nepokolebljiva"), i Lakshmi ("Blagostanje").
"Mesec je bio uchenik Jupitera, koji je bio Guru nebeskih bica, i bio je miljenik Tare ("Zvezda"), Jupiterove zene, koju je ocharao svojim karakterom, svojom dobro prirodo i lepotom. Jednom, dok je Jupiter bio odsutan usled nekakvog posla za bogove, Tara i Mesece nestadoshe, zajedno. Neki kazu da su se zaljubili, dok drugi kazu da je Tara molila Mesec, da iskoriste trenutak njene plodnosti, a postoje i oni koji kazu da je Mesec odveo Taru na silu. Tako, nama je nepoznatopod kojim okolnostima se tachno desio njihov nestanak, moj gospodaru, samo znamo shta se deshavalo potom: Jupiter se vratio kuci i otkrio da mu je zena nestala. ubrzo je otkrio njeno boravishte i u nekoliko navrata slao poruke Mesecu, zahtevajuci da vrati njegovu zenu.
"Mesec je, naravno, uporno odbijao da odgovori na ovaj zahtev, pravdajuci se da je Tara po vlastitoj zelji poshla sa njim, i ostavice je jedino kada ga se zasiti. Ovo uporno odbijanje, strashno razljuti Jupitera, tako da se pozali svom ucheniku Indri, koji odmah uputi ultimatum Mesecu. Kada Mesec odbi da poslusha, Indra zapoche rat. U ovom ratu su Shukra i asure (demonska nebeska bica koja je bore na strani deva) su bili na strani Chandre, zbog postojeceg neprijateljstva izmedju Shukre i Gurua, dok je Rudra, svemoguci Gospod Shiva, bio na strani Deva, bez obzira na ljubav Njegovog preceptora Rishija Angirasa, koji je bio Guruo otac.
"Rat se otegao u beskraj, tako da se Rishiji uplashishe da ce svet skonchati u mraku. Angiras, radi toga, zamoli Brahmu da strogo ukori Chandru i naredi mu da vrati Taru. Ovo Chandra poslusha, ali je vrati trudnu. Kada Jupiter vide u kakvom je stanju, on reche svojoj zeni, "Ti, greshna zeno, izbaci iz svoje utrobe, koja je moje polje oplodnje, taj fetus koji je polozen od strane drugoga. Dolazim u iskushenje da te smrvim u prah i pepeo, usled ovako besramnog odsustva morala, a jedini razlog. shto to vec nisam uchinio, je taj shto lichno zelim potomstvo sa tobom.
"kad je ovo chula, Tara, u strahu, smesta izbaci fetus. bio je to dechak, sjajan poput zlata. Chim ugledashe ovo izvanredno dete, obojica, i Guru i Chandra pozeleshe ga za sina i zatrazishe ochinstvo, zahtevajuci od Tare da kaze ime pravog oca. Poshto je Tara je cutala, isuvishe posramljena da bi govorila, njena beba progovori i besno joj se obrati:"Zashto pokushavash da prikrijesh svoj greh, laznom posramljenoshcu? Govori!" Na kraju, kada je Brahma upita, nasamo, Tara priznade da je Chandra otac ovog izvanrednog deteta, koje je, ustvari, bilo planeta Budh (Merkur).
"Nakon ove avanture sa otmicom, vasha visosti, Chandra je razocharao svoji 26, od 27 zena, shto je uslovilo kletvu Patrijarha, njegovog tasta, i Chandrino opadanje. Sve ove akcije (karma) ostavile su ga bez potomstva, uprkos tome shto je imao 27 zena. Zakon karme je mocan i dubokouman, gospodaru!"
Kralj se zamisli na kratko, a zatim reche:"Neverovatno! Sve te Grahe, koje mi smatramo beneficima; Chandra, Budh, Shukra i Guru, pokazali su svoje lichne slabosti, prilikom ove sramne epizode. Chandra je bludnichio sa zenom svog Gurua, pochinivshi greh koji jedino, prema religijskim zakonima, moze da se ponishti odsecanjem seksualnih organa, koje greshnik uzima u ruke i odlazi, korachajuci u pravcu severa, do smrti. Chandra je radije odabrao bestidno reshenje, uz pooc Shukre i asura, koji su bili smrtni neprijatelji njegovog vlastitog plemena, deva. Shukra, veliki Ministar, umesto da ukori Chandru, zbog neprimerenog ponashanja, pruza mu vojnu pomoc, da bi pobedila svog neprijatelja, Gurua. Guru, uchitelj nebeskih bica, najpre je, pretpostavljajuci, da je njegova zena zatrudnela sa Chandrom, zahtevao da se oslobodi fetusa, istog momenta, ali kada je ugledao Budhovu lepotu i inteligenciju, promenio je pesmu. Slagao je kako je on otac, u zelji da ima ovako lepog i talentovanog sina. Chak je i Budhovo ponashanje za svaku kritiku; on nije imao pravo da se besno obraca majci, jer da nije bilo njene preljube, on nikada ne bi bio rodjen.
Zadovoljan, Budhov pandit se duboko pokloni kralju i nastavi: " Da, vashe visochanstvo, potpuno ste ispravno shvatili situaciju. Dok mi ne mozemo odobriti akcije Chandre, Guru bi trebalo da procenjuje pazljivije svoju odgovornost, jer kasnije, usled loshe karme, poshto je zahtevao da mu se zena vrati, on sam je takodje iskusio patnju, s obzirom da je njegova rodjena snaja zatrudnela sa njim lichno.
"Poslushaj sada, o Kralju, prichu o slavnom potomstvu Budha.Prvo dete Vivasvana, Surya je bio Vaivasvata, a prvo dete Vaivasvate bila je devojchica, Ila. Vaivasvata je zeleo da njegovo prvo dete bude mushko i, tim povodom, organizovao ceremoniju zrtvovanja. Kada je upitao sveshtenike kako su se stvari tako otele kontroli i poshle naopako, otkrio je da je njegova zena Shraddha ("Vera") zelela da prvo dete bude devojchica, i tim povodom navela jednog od rukovodioca obredom zrtvovanja, da napravi malu izmenu u jednoj od mantri. Posledica toga je bila Ila.
"Kako Vaivasvata nije znao nishta o ovome, oglushio se o zenine zelje i zatrazio od Rishija Vasishte da umilostivi Narayanu, Gospodara Svega, da preobrati Ilu u dechaka. Vasishta ovo i uchini, i nakon promene pola, promeni ime Ila u Sudyumna.
"Ali, vashe visochanstvo, mnogo je lakshe promeniti ime, nego shto je preinachiti sudbinu! Ovaj Sudyumna je izrastao u veoma lepog i talentovanog princa, i ostao je princ sve do dana, kada je sa svojom svitom otishao u lov i ushao u neobichnu shumu, gde su se svi prisutni, bez ikakvog upozorenja, pretvorili u zene. Suvishe kasno je saznao da je veliki Rudra, potentni Gospod Shiva, jednom bio iznenadjen upadom nebeskih bica, za vreme ljubavnog akta sa Svojom zenom Parvati, bash u ovoj shumi. Da bi ublazio neprijatnost svoje zene Parvati, objavio je da ce se svaki mushkarac, koji bude ushao u ovu shumu, smesta pretvoriti u zenu, sem, naravno samog Gospoda Shive.
"Nakon ove transforacije Sudyumne u Ilu, ona nastavi da luta shumom sa svojim zenskom druzinom, sve dok ne dodjoshe do Budhovog obitavalishta. I odmah se razvi ljubav na prvi pogled, izmedju Ile i Budha. Tako se rodi Pururavas, koji je bio veliki unuk Surye i unuk Chandre.
"Nakon ovoga, Sadyumna ponovo pozele da bude mushkarac, i zatrazi pomoc od Vasishte, Rishija koji ga je jednom pretvorio u mushkarca. Vasishta zatim umilostivi Shivu, koji je bio primoran da napravi kompromis; tako, da njegove rechi izrechene o shumi zadrze istinitost, a da zadovolji Rishija, mudro odluchi da Sudyumna, naizmenichno, bude mushko mesec dana, a mesec dana zensko. Sudyumna je tada vladao zemljom, kao shto je zapisano u skriptama:" Njegovi podanici se niakda nisu pomirili sa idejom kralja koji periodichno menja pol." Nakon duge vladavine, abdicirao je i prepustio kraljevstvo svom najstarijem sinu, Pururavasu, a on se povukao u shumu u askezu.
Dogodilo se, jednom, da su bogovi Mitra i Varuna izbacili svoje seme, spontano, kada su ugledali bajnu Apsaru Urvashi. Tako, Agastya vodi poreklo od onog dela semena koji su deponovali u vodeni sud, dok je Vasishta rodjen iz semena koje je palo na zemlju. Ogorcheni i besni na Urvashi, ova dva velika Gospoda, bacishe kletvu na nju, da sidje na Zemlju i luta od choveka do choveka.
" Nakon toga je Bozanski Narada (nebeski potrchko) isprichao Urvashi o Pururavasu, koji je u medjuvreenu postao veliki kralj; o njegovom izgledu, vrlini, bogatstvu i hrabrosti. Impresionirana njegovim kvalitetima, kojih je bilo mnogo, i ocharana njegovo lepotom, kao da je sama inkarnacija boga ljubavi, Urvashi se zaljubi istog momenta i istupi pred njega. Kralj, koji je bio odushevljen shto je vidi, gutajuci je shirom otvorenih ochiju, obrati joj se nezno i ugladjeno: "Dobrodoshla O lepoto! Molim te smesti se udobno! Shta mogu da uchinim za tebe? Uzivajmo u ljubavnoj igri doveka!"
"Urvashi odgovori 'O prelepi! Nepostoji ni jedna zena chije su ochi i um ispunjeni vama, vishe od mojih. Moje su vas ochi prigrlile, odushevljene vashom pojavom, tako da odbijaju da skrenu pogled sa vashih udova. Ja cu zasigurno uzivati u zajednichkom zivotu sa vama, ali postoje 3 uslova i ukoliko makar i jedan od njih prekrshish, izgubicesh me. Prvo, moracesh kao najvecu dragocenost da chuvash ova dva bika, koje ti poveravam; oni su mi kao deca. Drugo, ja uzimam samo jedan obrok dnevno, i sastoji se samo od ghee (prechishcen maslac). I trece, nekada ne smem da te vidim nagog, sem naravno, za vreme vodjenja ljubavi.'
"Pururavas odgovori, ' Sledicu ove instrukcije besprekorno! Kakav ovozemaljski prijatan oblik! Koja predanost ljubavi! Kakav je to chovek, koji bi mogao da odbije ovakvu zenu, koja mu je sama prishla?
Pururavas nije krio svoju odushevljenost sa Urvashi, koja je bila ekspert za pruzanje zadovoljstva. Opchinjen njenim slatkim ustima, i mirisom lotosa, koji je izbijao iz svakog dela njenog tela, prepustio se uzivanju sa njom, dugi niz godina.
"Kada nebeska bica osetishe da nebo nije tako prijatno mesto za zivot, bez Urvashi, Indra otposla Gandharve da je dovedu natrag. Skriveni tamom noci, Gandharve ukradoshe bikove koje je Urvashi, koja ih je volela kao da su joj rodjena deca, uvek drzala pored kreveta. Probudjena blejanjem svojih bikova, koji su odvodjeni, ona poche da plache iz sveg glasa: 'Oh, jadna ja , izgubljena sam! Stavila sam svoju sudbinu u ruke ovog evnuha od muza, ovog bezvrednog choveka, koji se pretvarao da je heroj i koji me je izneverio! Lopovi kradu moje voljene bikove, dok on lezi pretvarajuci se da spava, poput preplashene zene. On sam tokom dana moze da deluje kao mushkarac!"
"Medjutim, Pururavas se nije micao, poshto je bio nag! Ali ove verbalne strele, pogodishe ga kao podbadach za slonove, te on smesta skochi razjaren, i onako go, istrcha u noc, sa machem u ruci. Videvshi ovo, gandharve ostavish bikove i smesta osvetlishe ceo prostor. Tada Urvashi spazi svog nagog supruga, golog, kako vodi njene bikove i smesta nestade. Kada se Pururavas vratio kuci i ugledao prazan krevet, bez svoje zene u njemu, pade u duboko ochajanje i potishtenost. Slomljenog srca, usled njenog gubitka, ovaj ochajni chovek, krenu u svet da je trazi, poput ludaka.
"Na kraju je nashao na Kurukshetri, kako sedi pored reke Saraswati, u drushtvu svojih pet prijatelja, svi su bili u gej raspolozenju. Videvshi ga, onu ustadoshe, spreajuci se da krenu.
On poche da preklinje:" Najdraza moja, stani. Podji kuci samnom, da ponovo zivimo zajedno"
Ali ona mu odgovori:" Veliki junache, ja sam poput vetra, veoma me je teshko uhvatiti."
"Da, znam, odgovori on, "ali seti se blazenstva nasheg zajednichkog zivota, seti se toga, mogla si doci u moje odaje kad god pozelish, danju ili nocu, i ja bih te zadovoljio svojom mushkoshcu."
"Da, triput dnevno," poche Urashi da evocira uspomene, " zadovoljavajuci moje zelje i uzivajuci u mome telu, ostala sam u drugom stanju. O Pururavas, ti si vladao mojim telom, a ja sam se povinovala tvojoj zelji."
"Vidim", odgovori Pururavas "kad god sam ja, srtnik, pokushao da zagrlim svoje natcovechanske partnere, skidajuci njihove ukrase, bezali su od mene kao stidljivi krivci ili nechisti."
Urvashi odgovori: " Smrtnici koji zude za besmrtnicima, mogu da ih kontaktiraju jedino ako im besmrtnici to dozvole. U proshlosti, ja sam ti dozvolila da me posedujesh."
"Da", odgovori Pururavas, "volela si me i iz te ljubavi zacheto je ovo izuzetno dete. Sada te molim da mi vratish moj 'zivot'."
Pandit je napravio dovoljno dugu pauzu, dozvoljavajuci kralju da zapazi igru rechi, poshto se dete, koje su zacheli Urvashi i Pururavas, zvalo Ayus, shto na sanskritu znachi 'zivot'.
Poshto je spazio smeshak na kraljevom licu, pandit produzi:"Urvashi odgovori, 'Poslacu ti sve shto je tvoje, shto smo stvorili zajedno. Vrati se kuci. O sumanutna glavo, ne mozesh me imati za sebe."
Videvshi da je Urvashi ostala nepomichna, Pururavas je pocheo sa pretnjama: "Stop" reche, "ne ozesh otici dok me ne zadovoljish, u suprotnom, prepusticu se samodestrukciji, i ovo nadmocno telo, koje se jako dobro slagalo sa tvojim, pashce mrtvo, tu pred svima, kao hrana pohlepnim vukovima i leshinarima."
Zaleci ga, Urvashi pokusha da ga odvrati od te namere, govoreci: "Nemoj umreti O Puruvaravas, Ne dozvoli da padnesh ili postanesh hrana krvolochnih vukova. Ne moze se sklopiti trajno prijateljstvo sa zenama, jer njihova su srca, srca hijena."
Nepomichan i josh ochajniji, Pururavas je pozva: Okreni se, inche ce moje srce prepuci od zalosti."
Urvashi dovoljno omeksha i reche:" Sada ochekujem tvoje dete. Dragi moj, na kraju svake godine, mozesh provesti jednu noc sa mnom i ja cu ti podariti sledeceg potomka." Zatim nestade iz njegovog vidokruga.
"Pururavas se vratio u grad, koji mu vishe nije pruzao nikakvo zadovoljstvo. Nekako, poshto je veoma neodgovorno upravljao svojim vremenom, godina je proshla sa bolnom sporoshcu. Kada se, na kraju godine vratio na Krurkshetru, odushevio se, ugledavshi Urvashi, koja je u rukama drzala blistavo dete. Tu noc provedoshe zajedno, i Urvashi, spazivshi da je njen muz duboko pgodjen tugom zbog skrashnjeg rastanka, reche svom patetichnom kralju: " Ne mozemo biti zajedno zato shto si ti josh uvek smrtan. Sada kad imash potomstvo, decu koja mogu umesto tebe da obavljaju religiozne ceremonije kao i ceremonije zrtve za deve, ti bi trebalo da umilostivish Gandharve, da daju svoj pristanak, da budemo zajedno. Tada cemo moci da uzivamo na nebesima."
"Kralj je istog momenta uzneo Gandharve, koje su mu usled odushevljenja poklonile plamenu baklju, da bi mogao da odrzava vatru, koja mu je bila neophodna za rituale, kroz koje bi zadobio Urvashi. U svojoj zaslepljenosti, on uze sa sobo plamenu baklju, misleci da je to Urvashi lichno, ali ubrzo primeti da je to samo plamena baklja. Postavivshi je u shumi, on se vrati kuci i poche da meditira iz vecheri u veche, misleci o njoj."
"To je bio pochetak Srebrnog Doba (Treta Yuga) , kada su tri Vede, koje se odnose na rituale, osvanule u njegovo meditativnom umu. Kada se vratio do mesta gde je ostavio plamenu baklju, on ugleda jedno Asvattha drvo, kako raste is korena Shami drveta. Nestrpljiv, da povrati Urvashi, on napravi dva plamena drveta od tog Asvatta drveta. Meditirajuci o donjem plamenom shtapu, kao o Urvashi, a o gornjem kao sebi lichno, a o prostoru medju njima, kao o ochekivanom sinu, on jemuckao ove shtapove, prateci ih prikladnim mantrama. Kaze se da Jataveda, zrtvena vatra, pomaze pri zadobijanju nebeskih zadovoljstava, koja se manifestuju prilikom muckanja ovih plamenih shtapova, i postala je trostruka zrtvena vatra Ahavaniya, Garhapatya i Dakshina. Kralj ovu vatru usvoji kao svog sina, i napravi zrtvene ponude, zeleci da dopre do Urvashi. Pomocu ove vatre, koja je predstavljala njegovog sina, on zadobi oblast Gandharva i Urvashi.
"U Zlatno Doba (Satya Yuga), vasha visosti, postojala je samo jedna Veda i to je bio sveti slog OM. Onaj Koji je Uvek Nov (pranava) koji u sebi sadrzi sve moguce zvukove. Pstojalo je samo jedno bozanstvo, takodje, Narayana, Gospodar Svega. Postojala je samo jedna zrtvena vatra i svi ljudi su pripadali istoj zajednici. Pochetkom Srebrnog Doba dolazi do podele, od jedne Vede, na tri, i jedne vatre, na tri, usled akcija Pururavasa, plemenitog potomka obe rase, i lunarne i solarne.
"Vishvamitra je bio jedan od Pururavasovih potomaka, koji je bio poznat po svojim mocima. 'Kada ga je kralj Trishanku preklinjao da ga popne na nebo, za zivota, u ljudskom obliku, njegov guru Vasishta ga je proleo da postane chandala (nizi od najnizeg) Tada je Trishanka otishao do Vishvamitre, koji ga je katapultirao u nebo. Kada je stigao do nebeske kapije, nebeska bica, zgrozena njegovim ljudskim smradom, gurnushe ga nazad strmoglavce, ali Vishvamitra ga zadrza, prilikom pada, negde na pola puta, i tu on visi do danashnjih dana, sjajeci poput zvezde na nebu."
"Sledeci potoak Pururavasa je bio Jahnu, koji je bio ozenjen Rekom Kaveri. Jahnu je jedanput progutaochitavu Reku Ganga, Rishiji zakljuchishe da je reka blagoslovio kao svoju cerku. Ostali, koji se smatraju potomcima Kralja Pururavasa ukljuchuju i Reku Kaushiki, Velikog Dhanvantari, koji je objavio Ayurvedu, Rishija Jamadagnija i Parashuramu, Jamadagnijevog sina, koji je bio inkarnacija Vishnua lichno. koji je josh dokaz potreban za Budhovu nadmoc nad ostalim Grahama, osim pogleda na njegovo porodichno stablo. Izrazavam svoje divljenje izuzetnom Budu, koj je vanredno lep i nezan.
-
Нема коментара:
Постави коментар