Takmichenje je zapocheo predstavnik Surye (Sunce), s obzirom da je Surya centralna Graha i najsjajnija medju planetama. Pandita je krasila mocna lavlja griva, koja je uokvirivala shiroko, pouzdano lice, sjajno, poput Sunca lichno. Dostojanstvo, moc i autoritet zrachili su iz njegovih prodornih, vatrenih ochiju, kao dopuna njegovom kraljevskom drzanju, kada se dvoranom razleze njegov umereno arogantan glas. " Surya je superiorna medju Grahama, i postaje zadovoljna sa bilo kim ko se dosledno preinachuje. On je Bog, inakarniran u solarnom obliku, iskra bozanske sushtine medju Grahama. Oni koji se redovno i sa predanoshcu priklanjaju Suryi, bivaju oslobodjeni briga, bolesti i siromashtva, za nepokolebljivo obozavanje Surya unishtava sve prpreke i ispunjava sve zelje.
"Surya ima retku, razbarushenu kosu, oshtar um, prominentnu pojavu, velichanstven glas, jake i stabilne konstitucije i ne mnogo visok. Njegove ochi su boje meda, sjajne poput vina. To je Pitta konstitucija. Hrabar i pouzdan; njegov ten je bakarno crvenkast i zlatan a stopala neupadljiva. Njegova garderoba je boje shafrana i cvetno crvena, i nosi crveni lotos u ruci. Njegov metal je zlato i bakar, a njegov dragulj je Rubin. U telu, upravlja kostima."
"Sve vodi poreklo od Surye, zato je on Dusha svega. On je Kralj Neba, vladar svega shto se nalazi izmadju Zemlje i ostalih nebeskih oblasti. Gospodar Istoka, njegov dan je Nedelja a sazvezdje Simh (Lav). On je uzrok Dana, neverovantan, zestok zrak. Jedinstven, blazenstvo Sveta. Nazivaju ga Svetlonosha, Zivotodavac, Generator, Zivototvorac, Proizvodjach Svetlosti, Uzrochnik Dana, koji ima Vatrene Zrake. Haritasi, Suryini zeleni konji, su sedam solarnih zraka, koje su sedam metrika Veda: Gayatri, Trishtubh, Anushtubh, jagati, Pankti, Brihati i Ushnik. Bez Surye nema rachunanja Vremena, a bez Vremena ne moze biti poetskih metrika, sezona i ritmaova u prirodi."
"Godina je tochak na Suryinim kochijama. Tochak ima 12 prechki, koji su 12 meseci. Svaki mesec, vashe visochanstvo, ima svoje vlastite: Deve, Apsare, Rakshase, Zmije, Yakshe, Rishije i Gandarve. Na primer, za vreme meseca Jyesthe (Maj-Jun) Deva je Mitra, Aspara je Menaka, Rakshas je Paurusheya, zmija je Takshaka, Yaksha je Rathasvana, Rishi je Atri, i Gandarva je Haha. Deve, Rishiji, Gandarve i Apsare pripadaju nebeskim oblastima, dok Rakshase, Zmije i Yakshe obitavaju na nizim nivoima egzistencije.
"Svaki Deva je bozansko bice, koje je nastanjeno u Suryinom prebivalishtu tokom meseca, i tada upravlja Suryom. Deve na impozantan nachin uvecavaju Suryin sjaj, pomocu vlastitog sjaja. Rishiji komponuju himne kojima slave Suryu, Gandarve (nebeski muzichari) i Apsare (nebeske plesachice) opsluzuju solarno bozanstvo pesmom i igrom, dok Yakshe (polubogovi) i njihovi pratioci slave njegove zrake. Zmija nosi Suryu, a Rakshase (zashtitnici) je prate. Od izlaska do zalaska Valakhilyas, 60 hiljada rishija, velichine palca, okruzuju Suryu, vodeci ga. Kontakt sa Devama, rishijima, gandarvama i apsarama, koji modifikuju njegovu blistavost, chini da svaki mesec poseduje vlastiti kvalitet, koji uslovljava Surya koji ima 12 razlichitih oblika, imena, karakteristika i lichnosti.
"Dvanaest solarnih Deva su 12 Adityasa, sinovi Aditi. Vrhovni Bog je zacheo Brahmu, Kreatora, koji je zacheo Rishija Marichi, koji je zacheo Rishija Kashyapu. Kashyapa je imao 13 zena, od kojih je jedna bila Aditi, koja je bila jedna od 60 kceri Patrijarha Dakshe. Dvanaest Adityasa su: Vivasvan, Aryama, Pushan, Tvashtri, Savitri, Bhaga, Dhata, Vidhata, Varuna, Mitra, Shakra, i Urukrama.
"Vivasvan ("Blistavi") je imao troje dece, sa svojom zenom Samjnom: prvi je bio Praotac (Manu), koji se zvao Vivasvata, i blizace Yama i Yami. Sa Chajom je Vivasvan dobio josh troje dece: Grahu Shanija (Saturn), Praoca Savarnija, i boginju Tapati. poshto je poprimila oblik mora na Zemlji, Samjna rodi Suryi blizance Ashwine, bogove koji nikada ne lazu. Vaivasvata, koji je bio Praotac Sedme Epohe (manvantara), Kreator ovog vremena, (kalpa) Epohe u kojoj zivimo, imao je 10 sinova. Ikshvaku, najstariji od desetorice sinova, izlazi iz Vaivasvtinog nosa, prilikom kijanja; Ikshvaku je bio taj koji je osnovao solarno rasu ljudskih kraljeva. Gospod Ramachandra, sedma inkarnacija Gospoda Vishnua, koji je bio rodjen na Zemlji da bi spasio Univerzum, nakon Ravanove uzurpacije istog, bio je potomak Ikshvaka. Ova solarna dinastija okonchava sa Brihadbalom, koji umire u ratu, opisanom u Mahabharati."
"Kako to da je Vivasvan prvo imao decu sa jednom zenom, a potom sa drugom, i na kraju, ponovo sa prvom zenom?" upita njegovo kraljevsko visochanstvo, Kralj Viramaditya, naratora. "Isprichajte nam celu prichu."
"Samjna" poche pandit, "prva zena Vivasvana, bila je cerka Tvashtrija, nebeskog arhitekte, takodje poznatog i pod imenom Vishvakarman (Vrhovni Graditelj Kosmosa). Samjna ( obostrano razumevanje, dogovor) je provela mnogo godina, ziveci sa svojim sjajnim muzem i za to vreme rodila prvo troje dece: Vaivasvata, Yama i Yami. Kada je intezivna toplota njenog muza postala nepodnoshljiva, kreirala je alternativnu zenu, svoju vernu kopiju, ozivljavajuci svoju senku (chaja). Zatim odlazi u kucu svog oca, zaleci se da je zivot sa Suryom nemoguc usled njegovih unishtavajucih zraka, koje gotovo spaljuju. Kada je odgovorni Tvashtri posavetova da se vrati muzu, ona odbi i odluchi da postane more na Zemlji, i u tu svrhu zapoche sa strogim postom, koji je podrazumevao samo suvu travu za obrok, kako bi se oduprla muzevom sjajenju."
"U medjuvremenu, Chaja, koja je bila Samjina senka, rodi Vivasvanu troje dece: prvo Savarni, zatim Shani i potom Tapati. Vivasvan, naravno, nije nishta primetio, zalepljen vlastitim sjajem. Uprkos tome shto su bili rodjeni od strane senke, ova deca ni na koji nachin nisu bila prolazna i kratkotrajna. Savarni ce biti Praotac Osme Epohe, Tapati je postala reka na Zemlji, a ubrzo cemo chuti o velichanstvenosti Shanija, koji je jedinstven medju Grahama (planeta).
"Chaja je svoju decu volela vishe od Samjine dece, shto je proizvelo bes Yame. Jednog dana, sit svega, usled njene pristrasnosti, on podize nogu, kao da ce je udariti. No bez obzira shto je nije udario, Chaju obuze bes i ona baci kletvu na dechaka, da mu noge otpadnu .
"Prestrashen ovim, Yama otrcha ocu plachuci "spasi me, spasi me!" Kada dechak ispricha Suryi o Chajinoj kletvi, Surya pozuri da modifikuje kletvu, govoreci kako ce mravi pojesti malo mesa sa Yaminih nogu, a zatim ce pasti na zemlju, shto ce ispuniti kletvu. Nakon ovoga, poshto je sinu spasio noge, i nezno ga uteshio, Vivasvan poche da sumnja, da zena sa kojom zivi nije Samjna. Na kraju krajeva, koja bi to majka proklela rodjeno dete?! Zbog toga on pozva Chaju na sud i zatrazi objashnjenje, postavivshi joj optuzujuce pitanje:"Kako to da jedna majka ne brine o svoj svojoj deci jednako" Kada ne dobi zadovoljavajuci odgovor, Suryin gnev poche da raste, spremajuci se da baci kletvu na svoju zenu, Senku! Njegov uzasan gnev, toliko prestravi Chaju, da mu ona smesta sve ispricha, i on se istog momenta razvede od nje.
"Razjareni Vivasvan zatim ode do Twashtrija, koji ga je umirio, objashnjavajuci Samnjin postupak i predlazuci izlaz iz ove neprijatne situacije. Kada se velichanstveni Krug slozi sa izlozenim planom, Twashtri, priveza Suryu za svoj Mlin i uzemlji jedan deo njegovog inteziteta. Od tog dela Suryinog sjaja, koji Twashtri ukloni, kovach iskova: shtit za Zashtitnika Vishnua, trojstvo Shive Razoritelja, vazdushna kola vozi Kubera, Bog blagostanja, i koplje koje nosi Karttikeya, general medju Bogovima.
" Sada, sa ovako smanjenim sjajem, Vivasvan podje da trazi Samjnu. Kada je pronadje, na Zemlji,u obliku mora, on poprimi oblik zdrepca, i pridje joj ophrvan ljubavnom cheznjom. Ona ustuknu pred ovom nepoznatom zveri, pokushavajuci da ga izbene, poshto ga nije prepoznala. Ali njegova zudnja za njom je bila toliko velika, da se on prope, dograbi je i izruchi svoje seme u njena usta. Medjutim, bojeci se da to nije njen muz, ona izbaci seme kroz nos, a iz ovog potentnog semena, rodishe se blizanci Ashvini, koje Vede slave kao Istinogovornike.
"Samjin sin Yama je onaj koji odnosi Dushe onih kojima se blizi kraj, on je Chuvar juznih oblasti. Desilo se da se Yama jednom pretvorio u Vranu, usled straha od kralja Ravane, tako su sve Vrane postale sluge Yame. Nachiketas i Markandeya zadobishe pobedu nad smrcu i postadoshe besmrtni, tako shto su umilostivili Yamu, ispravnim poshtovanjem i obredima. Svojom predanoshcu, chestita Savitri primora Yamu da vrati njenog muza iz sveta mrtvih. Klanam se Yami, gospodu smrti," zakljuchi pandit, pomalo nervozno; u nadi da ce zadrzati zlokobnog boga smrti, shto je moguce duze, podalje od svog vlastitog zivota.
"Verujem," reche kralj, obracajuci se pripovedachu, "da je Karna takodje bio sin Surye?"
"Da vashe visochanstvo," odgovori predstavnik Surye, sa poshtovanjem.
"Veliki ratnik Karna (ushi), koji je potomak gospoda Surje i obichne devojke Kunti, rodjen je sa par mindjusha u ushima i sjajnim shtitom na grudima. Ovaj oklop, koji je bio neraskidivi deo njegovog tela, napravio ga je otpornim na bilo koju vrstu oruzja. Kada ga je sam Gospod Indra, kralj Bogova, koji je brinuo da Karna moze ubiti u bitci, njegovog sina Arjunu, i zatrazio ovaj bozanski ornament od njega, Karna ga je strgao sa svog tela, uprkos bolu i predao Indri bez razmishljanja, uprkos chinjenici da je izgubio svoju neranjivost. Zahvaljujuci ovoj, neupredivoj nesebichnosti, Indra ga prozva Darodavac, medju bogovima.
"Surya je takodje veliki Darovalac, poput svog sina Karne. Jednom, tokom egzila, dok su Arjuna i njegova braca boravili u shumi, imali su samo medvedju kozu i koru drveta kao garderobu za noshenje, chak im je nedostajao i krchag za vodu za pice. Tada je Yuddhisthira, najstariji medju bracom, poshtujuci instrukcije svojih sveshtenika, zpocheo veoma ozbiljan post u slavu Suryi. Pomocu predanosti, on zadobi Akshayapatra ("nikad prazan cup" ili takozvani "Rog izobilja"), koji je bio u stanju da ispuni sve zelje srca, shta god je ikada zatrazio, cup mu je to pruzio!
"Dok je bio student, Hanuman, bog majmuna, koji je pomogao Gospodu Ramachandri u njegovoj borbi protiv Ravana, pozele da se prouchi Vede i njihova dodatna znanja. U tu svrhu, Hanuman se najpre obrati Guruu (Jupiter), guruu bogova, koji nije bio spreman da predaje majmunu koji konstantno skache s jednog mesta na drugo. Razocharan, Hanuman ode Suryi koji ga upita:" Ja sam stalno u pokretu, kako mogu ja da ti predajem?" Hanuman odgovori:"Ja cu se, takodje neprestano kretati, bash ispred tebe." Tako je Hanuman bio u mogucnosti da uchi, zahvaljujuci velikodushnosti Surye.
"Takodje, zahvaljujuci velichanstvenosti Gospoda Surye, Yajnavalkya zadobi Belu Yadjur Vedu. Kada je veliki Rishi Veda Vyasa, koji je podelio Vede u chetiri dela, podelivshi ih medju studente, svakom po jedan deo. Yajus, tekst koji je uglavnom prozni, dodeljen je Vaishampayani, koji je bio guru Yajnavalkye. Jednom prilikom, uznemiren odredjenim oholim komentarima Yajnavalkye, obrati se svom ucheniku:" Sit sam te, nazovi uchitelju.Odlazi, ali pre nego shto odesh, ostavi sve shto si od mene nauchio."
"Yajnavalkya zatim povrati kompletno sve Yajus Mantre koje je nauchio, i ode. Kada ostali uchenici videshe Yajus Mantre kako leze razbacane po zemlji, zurno se pretvorishe u prepelice i halapljivo ih pojedoshe. Ova neobichna gozba, prouzrokovana nestashlukom uchenika koji pojedosh poglavlja Yajus Mantre, postala je poznata kao Taittiriya ("onaj koji potiche od prepelica"), jedna od branshi Yajus Veda.
"Yajnavalkya je sada pocheo tragati za Vedskim himnama koje chak ni njegovom Guruu nisu bile poznate, i u tu svrhu zapoche sa obozavanjem Surye u obliku Surya Narayana ("Surya kao Vrhovni Bog), i poche da se moli za inspiraciju. Nakon shto je bio propisno isposhtovan, Surya Narayana se pojavi pred Yajnavalkja u obliku konja (vaji) i dodeli mu Yajus Mantre, koje nikom drugom nisu bile poznate. Yajnavalkay zatim podeli ovu beskarajnu gomilu himni u XV poglavlja. poznatih pod imenom Vajasanis (Izveden iz konjske grive, zadobijen od brzonogog), koje formirashe Vajasaneya branshu Yajur Veda.
"Kada je Surya afliktovana, u Janm Kundaliju, moze prouzrokovati mnoge bolesti, vashe visochanstvo" produzi zastupnik Surye "posebno prouzrokuje probleme sa kozom, kao shto je bela kuga (vitiligo), dok obozavanje Surye, pomaze u oslobadjanju od svih bolesti i daje choveku kozu sjajnu, blilijantnu poput Sunca. Jednom je zajedljivi Rishi Durvasas posetio Shri Krishnu, u njegovom glavnom gradu, u Dwaraki. Gospod Krishna mu pozele dobrodoshlicu i izrazi sve znake gostoprimstva prema gostu, ali je Krishnin sin, Samba, ismejavao ovog ljutitog Rishija, na svako koraku. Durvasas se u pochetku kontrolisao, da bi ostavio dobar utisak na Krishnu, Ali kada ga je Samba po drugi put testirao, Durvasas prokle dechaka da pati od vetiliga. Kada je chuo kletvu, Shri Krishna pozuri da zatrazi oproshtaj od razdrazljivog sveca, da bi zashtitio svog sina, i zatrazi nachin za otklanjanje zla. Tada Durvasas odgovori: "Neka se dechak slavi Nedelju i neka se klanja Suryi." Samba tako i postupi, a kada se izlechi, podize prelep hram u slavu Surye, u znak zahvalnosti.
"Klanjajmo se redovno, svemogucem Gospodu Surya Narajani. Izvodeci Gayatri, Brahmani zadobijaju jasnu disktiminaciju, izvodeci pozdrav Suryi, yogiji zadobijaju zdravlje, snagu i svesnost. Oni koji regularno ponavljaju svetu Aditya Hridaya himnu, pobedjuju sve svoje neprijatelje, sa sigurnoshcu Shri Rame, koji je porazio Ravana u bitci. Uzvishenost i svetlost Gospoda Surye su tako veliki, da ko god meditira na temu Surya Narayana kao Dushe i vrhovnog bozanstva vida svih bica, onoga koji spira sve grehe, otklanja slepilo i neznanje. To je taj Gospod Bog Surya, kome se ja klanjam svako jutro, prilikom izlaska."
"Surya ima retku, razbarushenu kosu, oshtar um, prominentnu pojavu, velichanstven glas, jake i stabilne konstitucije i ne mnogo visok. Njegove ochi su boje meda, sjajne poput vina. To je Pitta konstitucija. Hrabar i pouzdan; njegov ten je bakarno crvenkast i zlatan a stopala neupadljiva. Njegova garderoba je boje shafrana i cvetno crvena, i nosi crveni lotos u ruci. Njegov metal je zlato i bakar, a njegov dragulj je Rubin. U telu, upravlja kostima."
"Sve vodi poreklo od Surye, zato je on Dusha svega. On je Kralj Neba, vladar svega shto se nalazi izmadju Zemlje i ostalih nebeskih oblasti. Gospodar Istoka, njegov dan je Nedelja a sazvezdje Simh (Lav). On je uzrok Dana, neverovantan, zestok zrak. Jedinstven, blazenstvo Sveta. Nazivaju ga Svetlonosha, Zivotodavac, Generator, Zivototvorac, Proizvodjach Svetlosti, Uzrochnik Dana, koji ima Vatrene Zrake. Haritasi, Suryini zeleni konji, su sedam solarnih zraka, koje su sedam metrika Veda: Gayatri, Trishtubh, Anushtubh, jagati, Pankti, Brihati i Ushnik. Bez Surye nema rachunanja Vremena, a bez Vremena ne moze biti poetskih metrika, sezona i ritmaova u prirodi."
"Godina je tochak na Suryinim kochijama. Tochak ima 12 prechki, koji su 12 meseci. Svaki mesec, vashe visochanstvo, ima svoje vlastite: Deve, Apsare, Rakshase, Zmije, Yakshe, Rishije i Gandarve. Na primer, za vreme meseca Jyesthe (Maj-Jun) Deva je Mitra, Aspara je Menaka, Rakshas je Paurusheya, zmija je Takshaka, Yaksha je Rathasvana, Rishi je Atri, i Gandarva je Haha. Deve, Rishiji, Gandarve i Apsare pripadaju nebeskim oblastima, dok Rakshase, Zmije i Yakshe obitavaju na nizim nivoima egzistencije.
"Svaki Deva je bozansko bice, koje je nastanjeno u Suryinom prebivalishtu tokom meseca, i tada upravlja Suryom. Deve na impozantan nachin uvecavaju Suryin sjaj, pomocu vlastitog sjaja. Rishiji komponuju himne kojima slave Suryu, Gandarve (nebeski muzichari) i Apsare (nebeske plesachice) opsluzuju solarno bozanstvo pesmom i igrom, dok Yakshe (polubogovi) i njihovi pratioci slave njegove zrake. Zmija nosi Suryu, a Rakshase (zashtitnici) je prate. Od izlaska do zalaska Valakhilyas, 60 hiljada rishija, velichine palca, okruzuju Suryu, vodeci ga. Kontakt sa Devama, rishijima, gandarvama i apsarama, koji modifikuju njegovu blistavost, chini da svaki mesec poseduje vlastiti kvalitet, koji uslovljava Surya koji ima 12 razlichitih oblika, imena, karakteristika i lichnosti.
"Dvanaest solarnih Deva su 12 Adityasa, sinovi Aditi. Vrhovni Bog je zacheo Brahmu, Kreatora, koji je zacheo Rishija Marichi, koji je zacheo Rishija Kashyapu. Kashyapa je imao 13 zena, od kojih je jedna bila Aditi, koja je bila jedna od 60 kceri Patrijarha Dakshe. Dvanaest Adityasa su: Vivasvan, Aryama, Pushan, Tvashtri, Savitri, Bhaga, Dhata, Vidhata, Varuna, Mitra, Shakra, i Urukrama.
"Vivasvan ("Blistavi") je imao troje dece, sa svojom zenom Samjnom: prvi je bio Praotac (Manu), koji se zvao Vivasvata, i blizace Yama i Yami. Sa Chajom je Vivasvan dobio josh troje dece: Grahu Shanija (Saturn), Praoca Savarnija, i boginju Tapati. poshto je poprimila oblik mora na Zemlji, Samjna rodi Suryi blizance Ashwine, bogove koji nikada ne lazu. Vaivasvata, koji je bio Praotac Sedme Epohe (manvantara), Kreator ovog vremena, (kalpa) Epohe u kojoj zivimo, imao je 10 sinova. Ikshvaku, najstariji od desetorice sinova, izlazi iz Vaivasvtinog nosa, prilikom kijanja; Ikshvaku je bio taj koji je osnovao solarno rasu ljudskih kraljeva. Gospod Ramachandra, sedma inkarnacija Gospoda Vishnua, koji je bio rodjen na Zemlji da bi spasio Univerzum, nakon Ravanove uzurpacije istog, bio je potomak Ikshvaka. Ova solarna dinastija okonchava sa Brihadbalom, koji umire u ratu, opisanom u Mahabharati."
"Kako to da je Vivasvan prvo imao decu sa jednom zenom, a potom sa drugom, i na kraju, ponovo sa prvom zenom?" upita njegovo kraljevsko visochanstvo, Kralj Viramaditya, naratora. "Isprichajte nam celu prichu."
"Samjna" poche pandit, "prva zena Vivasvana, bila je cerka Tvashtrija, nebeskog arhitekte, takodje poznatog i pod imenom Vishvakarman (Vrhovni Graditelj Kosmosa). Samjna ( obostrano razumevanje, dogovor) je provela mnogo godina, ziveci sa svojim sjajnim muzem i za to vreme rodila prvo troje dece: Vaivasvata, Yama i Yami. Kada je intezivna toplota njenog muza postala nepodnoshljiva, kreirala je alternativnu zenu, svoju vernu kopiju, ozivljavajuci svoju senku (chaja). Zatim odlazi u kucu svog oca, zaleci se da je zivot sa Suryom nemoguc usled njegovih unishtavajucih zraka, koje gotovo spaljuju. Kada je odgovorni Tvashtri posavetova da se vrati muzu, ona odbi i odluchi da postane more na Zemlji, i u tu svrhu zapoche sa strogim postom, koji je podrazumevao samo suvu travu za obrok, kako bi se oduprla muzevom sjajenju."
"U medjuvremenu, Chaja, koja je bila Samjina senka, rodi Vivasvanu troje dece: prvo Savarni, zatim Shani i potom Tapati. Vivasvan, naravno, nije nishta primetio, zalepljen vlastitim sjajem. Uprkos tome shto su bili rodjeni od strane senke, ova deca ni na koji nachin nisu bila prolazna i kratkotrajna. Savarni ce biti Praotac Osme Epohe, Tapati je postala reka na Zemlji, a ubrzo cemo chuti o velichanstvenosti Shanija, koji je jedinstven medju Grahama (planeta).
"Chaja je svoju decu volela vishe od Samjine dece, shto je proizvelo bes Yame. Jednog dana, sit svega, usled njene pristrasnosti, on podize nogu, kao da ce je udariti. No bez obzira shto je nije udario, Chaju obuze bes i ona baci kletvu na dechaka, da mu noge otpadnu .
"Prestrashen ovim, Yama otrcha ocu plachuci "spasi me, spasi me!" Kada dechak ispricha Suryi o Chajinoj kletvi, Surya pozuri da modifikuje kletvu, govoreci kako ce mravi pojesti malo mesa sa Yaminih nogu, a zatim ce pasti na zemlju, shto ce ispuniti kletvu. Nakon ovoga, poshto je sinu spasio noge, i nezno ga uteshio, Vivasvan poche da sumnja, da zena sa kojom zivi nije Samjna. Na kraju krajeva, koja bi to majka proklela rodjeno dete?! Zbog toga on pozva Chaju na sud i zatrazi objashnjenje, postavivshi joj optuzujuce pitanje:"Kako to da jedna majka ne brine o svoj svojoj deci jednako" Kada ne dobi zadovoljavajuci odgovor, Suryin gnev poche da raste, spremajuci se da baci kletvu na svoju zenu, Senku! Njegov uzasan gnev, toliko prestravi Chaju, da mu ona smesta sve ispricha, i on se istog momenta razvede od nje.
"Razjareni Vivasvan zatim ode do Twashtrija, koji ga je umirio, objashnjavajuci Samnjin postupak i predlazuci izlaz iz ove neprijatne situacije. Kada se velichanstveni Krug slozi sa izlozenim planom, Twashtri, priveza Suryu za svoj Mlin i uzemlji jedan deo njegovog inteziteta. Od tog dela Suryinog sjaja, koji Twashtri ukloni, kovach iskova: shtit za Zashtitnika Vishnua, trojstvo Shive Razoritelja, vazdushna kola vozi Kubera, Bog blagostanja, i koplje koje nosi Karttikeya, general medju Bogovima.
" Sada, sa ovako smanjenim sjajem, Vivasvan podje da trazi Samjnu. Kada je pronadje, na Zemlji,u obliku mora, on poprimi oblik zdrepca, i pridje joj ophrvan ljubavnom cheznjom. Ona ustuknu pred ovom nepoznatom zveri, pokushavajuci da ga izbene, poshto ga nije prepoznala. Ali njegova zudnja za njom je bila toliko velika, da se on prope, dograbi je i izruchi svoje seme u njena usta. Medjutim, bojeci se da to nije njen muz, ona izbaci seme kroz nos, a iz ovog potentnog semena, rodishe se blizanci Ashvini, koje Vede slave kao Istinogovornike.
"Samjin sin Yama je onaj koji odnosi Dushe onih kojima se blizi kraj, on je Chuvar juznih oblasti. Desilo se da se Yama jednom pretvorio u Vranu, usled straha od kralja Ravane, tako su sve Vrane postale sluge Yame. Nachiketas i Markandeya zadobishe pobedu nad smrcu i postadoshe besmrtni, tako shto su umilostivili Yamu, ispravnim poshtovanjem i obredima. Svojom predanoshcu, chestita Savitri primora Yamu da vrati njenog muza iz sveta mrtvih. Klanam se Yami, gospodu smrti," zakljuchi pandit, pomalo nervozno; u nadi da ce zadrzati zlokobnog boga smrti, shto je moguce duze, podalje od svog vlastitog zivota.
"Verujem," reche kralj, obracajuci se pripovedachu, "da je Karna takodje bio sin Surye?"
"Da vashe visochanstvo," odgovori predstavnik Surye, sa poshtovanjem.
"Veliki ratnik Karna (ushi), koji je potomak gospoda Surje i obichne devojke Kunti, rodjen je sa par mindjusha u ushima i sjajnim shtitom na grudima. Ovaj oklop, koji je bio neraskidivi deo njegovog tela, napravio ga je otpornim na bilo koju vrstu oruzja. Kada ga je sam Gospod Indra, kralj Bogova, koji je brinuo da Karna moze ubiti u bitci, njegovog sina Arjunu, i zatrazio ovaj bozanski ornament od njega, Karna ga je strgao sa svog tela, uprkos bolu i predao Indri bez razmishljanja, uprkos chinjenici da je izgubio svoju neranjivost. Zahvaljujuci ovoj, neupredivoj nesebichnosti, Indra ga prozva Darodavac, medju bogovima.
"Surya je takodje veliki Darovalac, poput svog sina Karne. Jednom, tokom egzila, dok su Arjuna i njegova braca boravili u shumi, imali su samo medvedju kozu i koru drveta kao garderobu za noshenje, chak im je nedostajao i krchag za vodu za pice. Tada je Yuddhisthira, najstariji medju bracom, poshtujuci instrukcije svojih sveshtenika, zpocheo veoma ozbiljan post u slavu Suryi. Pomocu predanosti, on zadobi Akshayapatra ("nikad prazan cup" ili takozvani "Rog izobilja"), koji je bio u stanju da ispuni sve zelje srca, shta god je ikada zatrazio, cup mu je to pruzio!
"Dok je bio student, Hanuman, bog majmuna, koji je pomogao Gospodu Ramachandri u njegovoj borbi protiv Ravana, pozele da se prouchi Vede i njihova dodatna znanja. U tu svrhu, Hanuman se najpre obrati Guruu (Jupiter), guruu bogova, koji nije bio spreman da predaje majmunu koji konstantno skache s jednog mesta na drugo. Razocharan, Hanuman ode Suryi koji ga upita:" Ja sam stalno u pokretu, kako mogu ja da ti predajem?" Hanuman odgovori:"Ja cu se, takodje neprestano kretati, bash ispred tebe." Tako je Hanuman bio u mogucnosti da uchi, zahvaljujuci velikodushnosti Surye.
"Takodje, zahvaljujuci velichanstvenosti Gospoda Surye, Yajnavalkya zadobi Belu Yadjur Vedu. Kada je veliki Rishi Veda Vyasa, koji je podelio Vede u chetiri dela, podelivshi ih medju studente, svakom po jedan deo. Yajus, tekst koji je uglavnom prozni, dodeljen je Vaishampayani, koji je bio guru Yajnavalkye. Jednom prilikom, uznemiren odredjenim oholim komentarima Yajnavalkye, obrati se svom ucheniku:" Sit sam te, nazovi uchitelju.Odlazi, ali pre nego shto odesh, ostavi sve shto si od mene nauchio."
"Yajnavalkya zatim povrati kompletno sve Yajus Mantre koje je nauchio, i ode. Kada ostali uchenici videshe Yajus Mantre kako leze razbacane po zemlji, zurno se pretvorishe u prepelice i halapljivo ih pojedoshe. Ova neobichna gozba, prouzrokovana nestashlukom uchenika koji pojedosh poglavlja Yajus Mantre, postala je poznata kao Taittiriya ("onaj koji potiche od prepelica"), jedna od branshi Yajus Veda.
"Yajnavalkya je sada pocheo tragati za Vedskim himnama koje chak ni njegovom Guruu nisu bile poznate, i u tu svrhu zapoche sa obozavanjem Surye u obliku Surya Narayana ("Surya kao Vrhovni Bog), i poche da se moli za inspiraciju. Nakon shto je bio propisno isposhtovan, Surya Narayana se pojavi pred Yajnavalkja u obliku konja (vaji) i dodeli mu Yajus Mantre, koje nikom drugom nisu bile poznate. Yajnavalkay zatim podeli ovu beskarajnu gomilu himni u XV poglavlja. poznatih pod imenom Vajasanis (Izveden iz konjske grive, zadobijen od brzonogog), koje formirashe Vajasaneya branshu Yajur Veda.
"Kada je Surya afliktovana, u Janm Kundaliju, moze prouzrokovati mnoge bolesti, vashe visochanstvo" produzi zastupnik Surye "posebno prouzrokuje probleme sa kozom, kao shto je bela kuga (vitiligo), dok obozavanje Surye, pomaze u oslobadjanju od svih bolesti i daje choveku kozu sjajnu, blilijantnu poput Sunca. Jednom je zajedljivi Rishi Durvasas posetio Shri Krishnu, u njegovom glavnom gradu, u Dwaraki. Gospod Krishna mu pozele dobrodoshlicu i izrazi sve znake gostoprimstva prema gostu, ali je Krishnin sin, Samba, ismejavao ovog ljutitog Rishija, na svako koraku. Durvasas se u pochetku kontrolisao, da bi ostavio dobar utisak na Krishnu, Ali kada ga je Samba po drugi put testirao, Durvasas prokle dechaka da pati od vetiliga. Kada je chuo kletvu, Shri Krishna pozuri da zatrazi oproshtaj od razdrazljivog sveca, da bi zashtitio svog sina, i zatrazi nachin za otklanjanje zla. Tada Durvasas odgovori: "Neka se dechak slavi Nedelju i neka se klanja Suryi." Samba tako i postupi, a kada se izlechi, podize prelep hram u slavu Surye, u znak zahvalnosti.
"Klanjajmo se redovno, svemogucem Gospodu Surya Narajani. Izvodeci Gayatri, Brahmani zadobijaju jasnu disktiminaciju, izvodeci pozdrav Suryi, yogiji zadobijaju zdravlje, snagu i svesnost. Oni koji regularno ponavljaju svetu Aditya Hridaya himnu, pobedjuju sve svoje neprijatelje, sa sigurnoshcu Shri Rame, koji je porazio Ravana u bitci. Uzvishenost i svetlost Gospoda Surye su tako veliki, da ko god meditira na temu Surya Narayana kao Dushe i vrhovnog bozanstva vida svih bica, onoga koji spira sve grehe, otklanja slepilo i neznanje. To je taj Gospod Bog Surya, kome se ja klanjam svako jutro, prilikom izlaska."
Нема коментара:
Постави коментар