Претражи овај блог

08 јул, 2008

MAHA DASHA KETU


Specijalan osvrt na Ketuovu maha dashu
Ako krenemo unazad, radi utvrdjivanja starosti Jyotisha, videcemo da koreni vode u duboku proshlost, sve do pochetka stvaranja chovechanstva. Ova drevna nauka, kojom su se mudri sluzili, da bi dobili odgovore na pitanja o neizvesnosti ljudske sudbine i nachinu da se izadje iz komplikovanih zivotnih tokova , je mnogo starija, u obliku oralne tradicije, nego shto to zapisi govore. (Nekada je znanje bilo u choveku. Danas je u knjigama). Jyotish se u proshlosti, prvenstveno koristio, radi odredjivanja pravca kretanja drushtva, i obuzdavanja negativnih trendova, u cilju zashtite carstva (drzava) i harmonije unutar zajednica. Veliki je gubitak za chovechanstvo, sto je ova bozanska nauka, ostavljena po strani, od strane takozvanih naprednih umova chovechanstva.
Vreme se odvija simultano, u sekvencama, sledeci odredjene cikluse, a svaki ciklus donosi odredjene trendove. Drevni mudraci su pratili te cikluse, u pokushaju da predvide, specijalno nepovoljne periode i nadju nachina, kako bi se narod i pojedinci, blagovremeno pripremili i zashtitili od predstojecih deshavanja.
Medju donosiocima, uglavnom, negativnih i razornih trendova, Rahu i Ketu, svakako imaju prioritet. Njihov, spektakularni nachin ispoljavanja i neuobichajeno i transformativno delovanje, nikoga ne ostavlja ravnodushnim. Tu nema mesta obichnosti i osrednjosti. Rahi i Ketu su matematichke tachke preseka, Suryine i Chandrine putanje, to nisu Grahe, ali se zato, ispoljavaju mnogo snaznije od bilo koje Grahe. Nalazeci se u vechnom antagonizmu, direktnoj opoziciji, gde jedan nije u stanju da deluje bez drugog, dok su uzajano, dijametralno suprotni po karakterima. I jedan i drugi donose neizvesnost, kreirajuci chudne, pomukle i nepredvidive okolnosti sa naglim promenama i josh naglijim prekidima, bez mogucnosti delovanja pojedinca. Pojedinac je chesto, samo nemi svedok, koji jedino moze da se osvedochava, u ono shto se dogadja. Dogadjaji su ti koji upravljaju, nezavisno od vasheg stava, zelje ili odluke. Vama tu nema mesta, da se udenete, sem ako niste predvidjeni dogadjajima, sa unapred spermljenom ulogom, koja chak ne mora ni da vam se dopada. Kao da je elemenat individualnosti nachisto izbrisan. Ne retko, osoba chak predoseca nailazece dogadjaje, chak je i zabrinuta i uplashena, ali i svesna da nema nachina da zaobidje ono shto nailazi. Kao da je neshto reshilo da se manifestuje, bez obzira na sve.. i nema nachina da bude zaustavljeno. Jedan od primera, radi transparentnosti, je pojava Hitlera, (koji je od 1930-1948 prolazio Rahuovu maha dashu) i II Svetski Rat.
Vitalna uloga u kreiranju problema, pripada njegovom vioshanstvu Ketuu, koja je kratkog trajanja (7 godina) sa veoma brzim promenama antr dasha i kao takva, inicijator chitave serije problema. Osoba je izlozena naglim usponima i padovima, tokom celog perioda, brzinom koja ne dozvoljava promishljanje.
Ketuova maha dasha je posebna, i ako posmatramo zivote osoba, koje su rodjene u Ketuovoj maha dashi, ili pri kraju Budhove ili Shukrine maha dashe, vidimo da skoro svi imaju nemirnu sudbinu, nesredjen zivot i vrlo chesto su izlozeni konstantnim promenama sa nesrecnim spletom okolnosti i veoma retko uspeshni. Kada je rodjenje u Ketuovoj maha dashi, onda je zivot problematichan od samog pochetka. Ukoliko je Shukr jaka u Janm kundaliju, mogla bi da pruzi osobi dobru osnovu za sredjen zivot, Ali ukoliko je i Shukr slaba, zajedno sa Dharm bhavom, osoba ostaje u problemima, tokom celog zivota.
Sri Vyankatesha Sharma, autor „Sarvartha Chintamani“, pripisuje sledece karakteristike Ketuovoj maha dashi:„Osoba ce izgubiti zenu i sina i biti u nemilosti kod kralja, dolazi do prekida obrazovanja i gubitka bogatstva, rodjaka i prijatelja; moze doci do saobracajne nesrece (gotovo redovno), opasnosti od oruzja, trovanja, odlazak od kuce, egzil. Osoba ce imati problema sa zdravljem. Ukoliko je Ketu u kendri, akcije osobe nece doneti zeljene rezultate, osoba gubi moc upravljanja i biva izlozena opasnostima. Ako je Ketu na Lagni, u vreme svoje maha dashe, izlozice osobu raznim opasnostima, degradacijom, gubitkom inicijative, gubitkom potencije (semena), chirevima, koleri...“ Ukoliko je Ketu u yuti/drishti, aspektu od strane benefika, dolazi do ispoljavanja pozitivnih rezultata:“ Za vreme maha dashe Ketua, izlozenog uticajima benefika,

Нема коментара:

Постави коментар